Her på siden kan du læse mere om til hvilke formål, vi behandler personoplysninger.
På de underliggende sider kan du læse mere specifikt om de forskellige formål. Du kan også læse efter hvilket lovgrundlag vi behandler oplysningerne, hvilke typer af personoplysninger, vi behandler, om vi deler oplysningerne med andre modtagere, og hvordan vi opbevarer dine oplysninger.
Du kan endvidere læse om dine rettigheder til bl.a. indsigt i, hvad vi har registreret om dig, og om hvordan du kommer i kontakt med os eller med vores databeskyttelsesrådgiver.
Læs om styrelsens behandling af personoplysninger i forbindelse med udlændinges udsendelse af Danmark.
Læs mere om styrelsens behandling af personoplysninger ved henvendelser om aktindsigt, indsigt, registreredes rettigheder og anmodninger om indsigt mv.
Læs mere om styrelsens behandling af personoplysninger ved telefoniske, skriftlige og personlige henvendelser.
Læs mere om styrelsens behandling af personoplysninger i forbindelse med lovgivningsprocessen på Udlændinge- og Integrationsministeriets område.
Læs mere om styrelsens behandling af personoplysninger i forbindelse med bidrag til Udlændinge- og Integrationsministeriets betjening af Folketinget.
Læs mere om styrelsens behandling af personoplysninger i sager, hvor styrelsen er klageinstans.
Læs mere om styrelsens behandling af personoplysninger ved pressehenvendelser
Læs mere om styrelsens behandling af personoplysninger ved henvendelser i whistleblower-ordningen
Læs mere om styrelsens behandling af personoplysninger ved udførslen af tolkeopgaver
I følge databeskyttelsesforordningen har du bl.a. ret til at:
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder efter databeskyttelsesforordningen, skal du kontakte den dataansvarlige, dvs. Hjemrejsestyrelsen:
For at kunne behandle din henvendelse har vi behov for at kunne identificere dig entydigt. Det kan fx ske ved, at du henviser til et sagsnummer, din fulde adresse eller evt. angiver dit CPR-nummer. Vi opfordrer til, at du henvender dig via en sikker forbindelse, fx gennem brug af e-boks.
I forbindelse med behandling af sager i Flygtningenævnet og Udlændingenævnet, er der fælles dataansvar mellem nævnene og Hjemrejsestyrelsen, da nævnenes sekretariater organisatorisk er placeret i Hjemrejsestyrelsen.
Derfor har Hjemrejsestyrelsen og nævnene indgået aftaler om fælles dataansvar i overensstemmelse med GDPR artikel 26, blandt andet med henblik på sikring af de registreredes rettigheder.
Læs aftale om fælles dataansvar mellem Hjemrejsestyrelsen og Flygtningenævnet (PDF)
Læs aftale om fælles dataansvar mellem Hjemrejsestyrelsen og Udlændingenævnet (PDF)
Styrelsen har en databeskyttelsesrådgiver, som bl.a. rådgiver styrelsen om reglerne for behandling af personoplysninger. Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine oplysninger, er du også velkommen til at kontakte vores databeskyttelsesrådgiver. Databeskyttelsesrådgiveren kan kontaktes på følgende måder:
Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på.
Læs mere om, hvordan du klager til Datatilsynet